Jak stracić pracownika w 3 miesiące …albo szybciej?

Aktualnie dużo mówi się o onboardingu pracowników i uważam, że jest to proces, który powinien być jak najbardziej wdrożony oraz realizowany w każdej firmie.

Odnosząc się do mojego różnorodnego doświadczenia w kilku firmach, moimi TOP 3 czynnikami wpływającymi na rezygnację pracownika z zatrudnienia w okresie próbnym, są:

  • Różnica w faktycznym zakresie obowiązków, a tym prezentowanym w procesie zatrudnienia. I mam poczucie, że takie sytuacje zdarzają się dość często. Jeśli te różnice zostaną omówione podczas rekrutacji, to kandydat ma szansę zdecydować czy faktycznie jest to stanowisko, które go interesuje.

    Jeśli „odkryje” to w trakcie zatrudnienia efekt może być jeden.
  • Brak merytorycznego wsparcia. Myślę tutaj o pozostawieniu pracownika w sytuacji, w której bez dostatecznej orientacji w strukturach, procesach i zadaniach musi sobie radzić sam. Niektórzy uważają, że dzięki temu można się wiele nauczyć. Mnie osobiście takie podejście bardzo frustruje. Nie lubię wyważać już otwartych drzwi.
  • „Już masz zaległości”, czyli sytuacja, w której od pracownika po kilku dniach oczekuje się raportów lub wiedzy na tematy, które toczyły się przed jego pojawieniem się w firmie. Osobiście znam przykład dyrektora, który po dwóch dniach w pracy otrzymał ponaglające maile, z pytaniem dlaczego jeszcze nie zrobił zadania x? Motywujące? Raczej nie.

Autorka: Kamila Rosik

Podobne wpisy