Szkolenia i rozwój – jak zmotywować pracowników do nauki?
Kamila Wierzbicka | SEHR
W dzisiejszych czasach słowo ,,rozwój,, 📈 jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Mam poczucie, że stało się modnym sloganem, bo przecież każdy chce się rozwijać, szczególnie w pracy. Ale czy faktycznie? 🤔
Według raportu LinkedIn Learning 2023, aż 94% 😮 pracowników zadeklarowało, że możliwość rozwoju 💡 wpływa na ich decyzję o pozostaniu w firmie na dłużej. W związku z tym firmy robią wszystko, żeby dopieścić swoje talenty i oferują szereg szkoleń, warsztatów czy całych programów rozwojowych, aby tylko utrzymać wartościowych pracowników. 🔦 ⏱️ Jak jednak zmotywować uczestników, aby oprócz samego udziału w tego typu działaniach, efektywnie przyswajali prezentowaną wiedzę?
Malcolm Knowles – amerykański pedagog dorosłych jest autorem teorii, według której, proces uczenia się i rozwoju przebiega pomyślnie, jeśli:
🚀 Ludzie sami decydują, czego chcą się uczyć – biorą odpowiedzialność za sam proces i dzięki temu są bardziej zmotywowani;
🚀 Rozumieją, dlaczego dana wiedza jest im potrzebna – możliwość awansu, poszerzenia kompetencji, wzrostu wynagrodzenia;
🚀 Zdobywają wiedzę przez doświadczenie oraz rozwiązywanie realnych problemów.
Rolą firmy jest więc przede wszystkim zbadanie motywacji pracownika, jego zainteresowań i obszarów, w których chce się rozwijać i zaproponowanie programu łączącego potrzeby i oczekiwania obu stron.